Landa eremuko emakumeen ahotsak Zumarragan entzun dira
2025 Martxoa 10
2022 Eka 03
Mikel Serrano Zumarragako alkateak ireki du ekitaldia.
Aurreko legealditik, eta Gobernu Planetan jasotako estrategiaren esparruan, gure udalerriko ekonomiarako gakotzat jotzen ditugun hainbat sektore suspertzeko eta dinamizatzeko hainbat proiektu ari gara lantzen: Merkataritza, lehen sektorea-azoka, ostalaritza edota turismoa.
Zumarragan, merkataritza minoristak eta azokako merkatariek osatutako tokiko merkataritzak funtsezko zeregina du udalerriaren garapen ekonomiko eta sozialean. Gero eta profesionalizazio eta digitalizazio-maila handiagoa eskatzen zaie, egungo bezeroaren/kontsumitzailearen egoera berriari eta ohitura eta beharrei erantzuteko.
Ezin ukatuzkoa da Azokak udalerriko ekonomiaren garapenean duen zeregina, enpleguaren eta gizarte-kohesioaren sortzaile gisa. Azoka ingurumenaren aldeko konpromisoaren, tokiko produktuen eta km0 zirkuituek gure komunitatearen garapenean duten garrantziaren adibidea da.
Azoka Experience proiektu pilotua Zumarragako Hiri Ekonomiako Plan Integralaren barruan kokatuko litzateke. 1.800.000 €-ko proiektu honek Industria Ministerioaren babes ekonomikoa du, Next Generation funtsen, Eusko Jaurlaritzako Merkataritza eta Turismo Sailaren eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Sustapen Ekonomikoko arloaren bidez.
Eskaera horiei erantzuteko, saltokien eta finkatzaileen bilakaera digitala erraztuko duten tresna teknologiko berriak bultzatuz, Zumarraga Azoka Experience planteatzen dugu.
Mikelen ondoren Elena Morenok hartu du hitza
Euskadiko merkataritzak aldaketa nabarmena izan du azken hamarkadan. Eta are handiagoa izan da azken urteetan, garai gogorrak izan baitira, pandemiarekin lehenik eta Ukrainako gerrarekin gero. Horrek aldaketa asko eta handiak ekarri ditu gizarteak merkataritzan eta erosketan duen portaerari dagokionez. Gaur egun, 23 103 establezimendu daude aktibo Euskal Autonomia Erkidegoan, 82 130 enplegurekin. Azken hamarkadan establezimendu-kopuruak behera egin du, baina sektorean enplegatzen den langile-kopurua mantendu egin da. Izan ere, lokal asko hutsik geratu dira saltokiak zerbitzuengatik ordezkatuz, establezimenduen kopurua murrizten ari delako, baina gaur egun handiagoak dira, establezimendu fisikoen rol berriengatik, bezeroak autosufizienteak dira eta beste erosketa-esperientzia bat bilatzen dute, eta gizartearen politika eta printzipio berriengatik, zeina jasangarriagoa baita, batez ere euskal gizartearentzat, batez ere printzipio horiek jaiotzen direnetik hartzen dituzten gazteentzat.
Aldaketa horiek gogoeta eginarazi digute, eta etorkizunerako estrategiak eguneratu, dagoeneko ezartzen ari diren ekintza zehatzen bidez.
Zumarraga aukeratu genuen, oso plan heldua eta landua aurkeztu zigutelako, Zumarragako Azokari eta tokiko merkataritzari apustu eta balioa ematen dioten hainbat ekintzarekin. Eskualdeko burutzat hartzen da, Azokaren zentralizazioagatik, hiri-ekonomiako proiektuak ezartzeko erraztasun handia eskainiz. Halaber, Zumarragak Next Generation funts europarretan lortutakoari balioa eman nahi diot, lehen aipatutakoaren sinonimo baitira, proiektu heldu eta landu baten sinonimo.
Hori erabaki ona izan zen, lortu ditugun emaitza onuragarriak ikusita.
Eusko Jaurlaritza proiektu pilotu hauetan ari da lanean. Proiektu pilotu horien helburua euskal merkataritzari beharrezko tresnak ematea da, jarduera ekonomikoak garatzeko modu berrien aukera berrietan trebatzeko eta gure gizartean hain indar handiz txertatzen ari den eredu komertzial digital berrira egokitzeko eta etekina ateratzeko.
Rosa Maiza; proiektuaren aurkezpena, emaitzak eta ondorioak
Zumarraga Azoka Experience proiektu pilotu bat izan da, azken hilabeteetan azokako saltzaileen bilakaera digitala bultzatzeko helburuarekin, baina baita udalerriko saltokiena ere. Bertan, kasu partikular bakoitzerako ibilbide-orri pertsonalizatua landu da, erosketa-esperientzia egungo kontsumitzaileen beharretara eta ohituretara eguneratzeko aukera emanez eta ondoren estrapolatzeko moduko metodologia propioa ezarriz.
Horretarako, lehenik eta behin, parte-hartzaileak hautatzeko prozesu bat egin zen, 11 hautatuak izan ziren, Azokako 5 postu, non interes berezia zegoen azokaren inguruan egiten ari den apustu guztiarekiko, eta Zumarragako 6 saltoki.
Prozesuak horietako bakoitzaren digitalizazio-autodiagnostikoarekin jarraitu zuen, proiektua hastean duten heldutasun digitalaren maila aztertuz.
Azterketa hori egin ondoren, parte-hartzaileek gehien baloratu dutenari ekin zitzaion, parte-hartzaile bakoitzaren laguntzarekin eta banakako arretarekin, eta Gizarte Erantzukizunak eta ikusgarritasun-kanal berriak sortzen edota optimizatzen, plangintza eta hausnarketa estrategikoan, fidelizazioan eta irudi korporatiboan lan egin zen.
Horrez gain, talde-tailerrak ere ezarri dira, hala nola argazkigintzakoak Gizarte Erantzukizunetarako edo fidelizazio-tresnetarako.
Hori guztia bere negozioetan ezartzeko eta sinergia bat sortzeko helburu argiarekin, zonalde bateko saltokiak digitalizatzeak, modernizatzeak eta aurreratzeak balioa ematen baitie saltoki berei eta udalerriari merkataritza-gune gisa, horien garapena eta ekonomia bultzatuz.
Parte-hartzaileek oso egokitzat jo dute proiektua, eta jaso duten arreta pertsonalizatua balioetsi dute. Tresna eraginkorra iruditzen zaie udalerriko erdialdeko eremua Hiri-ekonomiako gune (azoka – Merkataritza) gisa indartzeko bidean aurrera egiteko. Horien % 100ek gomendatuko lukete.
Makatza Baserria
Idiazabal gazta, ogia, magdalenak, Errezil sagarreko gozoak ekoizten dituzten etxeko produktuen ekoizleak pertsonalki presentzia digitala hobetzen lagundu diela adierazi dute, Google my Business kontu bat sortu dutelako; ezagutza handitu dutela publikoarekiko komunikazioa hobetzeko, eta eduki digitala hobetu dutela, Instagramen adibidez. Halaber, aipatu du proiektu horren barruan konturatu direla azokako egungo bezeroak apur bat aurreratuak direla eta ez zituztela ikusten merkataritza-eredu digital batek eskain ziezazkiekeen aukerak, baina proiektuari esker beste bezero potentzial batzuengana iristeko aukera eman diela.
Proiektua oso positibotzat jo du, jasotako arreta pertsonalizatuari batez ere balioa emanez.
Ekitaldiari amaiera emateko, Mikel Serrano alkateak Zumarragan tokiko merkataritza eta Azoka bultzatzeko egin diren ekintzak izendatu ditu, hala nola, merkataritza-gunean aparkatzea errazten duen aparkaleku arautua, Soraluze kalea eta Euskadi plaza oinezkoentzat jartzea, Intermodaleko zein Zelai Ariztiko parkinetan doan dagoen ordua. Azkenik, Elena Morenori eskerrak eman nahi izan dizkio Eusko Jaurlaritzak Zumarragan egindako apustuagatik eta Makatza Baserriari eta Grupo Goiur-ri beraien esperientzia kontatzera gerturatzeagatik.
Partekatu
2025 Martxoa 10
2025 Otsaila 14
2025 Otsaila 07
2024 Ekaina 27